Direktlänk till inlägg 14 november 2011

långt emellan inläggen

Av Lotta - 14 november 2011 19:00

är inte på humör känner att jag inte varit det på länge orkar bara inte helt enkelt...tycker att allt e skit...tycker det e så tråkigt att känna så och framförallt att skriva det i bloggen men jag har inget annat att skriva tyvärr...

Det där var i lördags känns väl lite bättre idag...Men liksom ja kommer inte igång ordetligt med ngt...Kursade hos I i tisdags,hade ingen motivation att åka efter att ha varit hos Marie med Zeb på em...Jag skulle inte måla fan på väggen sa hon o de måste jag tro på så länge jag inte vet ngt annat..Allt e ju så konstigt..JAG själv tycker att har man ont ngn stans så märks det mer,han springer som en galning  när han får,och är mer än gärna med på promenaderna tar kontakt och vill jobba gör ngt matte med mig...min plutt blir så ledsen när ja tänker på det...men känns ändå skönt att jag satt igång detta,skulle aldrig förlåta mig om det sedan var ngt och jag inte gjort ngt.Fick inte med oss så mycket restriktioner mer än att om jag ser att det blir att han får ont o så så skulle jag höra av mig tidigare än torsdag,då ska han in på en stor undersökning med Vetten...Söndagen var jag iväg med Enzo på utställing i Mjölby inoff...Tanken var att jag skulle ställa själv men sån mes jag är drog mig ur i sista sekund...hihi Som tur var var ju Linda med och hon tog honom hon gör det så bra får honom att springa och stå fint hela tiden.En lång dag vart det och jag är så glad i honom han sköter sig kanon lite på i början med allt folk o hundar men kommer ner på jorden ganska fort och kan koppla av med allt omkring sig låg på sin filt medans jag fika hihi för de trodde ni väl inte att jag hoppa över...Han vart BIR och BIG 3:a kritiken löd:Maskulin bra propotioner i kroppen,maskulint huvud en aning djupt liggande ögon,elegant överlinje välvinklad och välgående (sedan kommer det lite roliga i den) huvud mer utvecklad än kropp hahaha jo som utseende mässigt förstår jag ju att det står för men man kan ju tolka den på olika sett han vet absolut inte om att han har den kroppen han har storleksmässigt alltså även fasst det har blivit mycket bättre...Riktigt nöjd med   Han e ju min Enzo även om vi åkt ut med svansen mellan benen...ja vet ju att det är olika från domare till domare bara kul att få en bra kritik...Linda hon frågar alltid så snällt du blir inte ledsen då om det går dåligt skulle aldrig klandra henne för det för jag vet hur duktig hon är med detta så det i så fall beror på domaren vad den tycker helt enkelt.Ja de e lite va vi styrt med dem närmsta dagrna...Åkte hemåt lite efter 1-tiden så det vart ju inte så sent men trötta var vi...Hann lagom hem till farsdagsmiddagen som var älgstek,svampsås,hemgjord klyftpot,sallad och ett glas rött...smaka mumma efter denna dag...Nu är det ny vecka o nya tag med jobb hundkurs och ev tävling på söndag.,,vi får se vart det slutar.Ha de gott....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards