Direktlänk till inlägg 6 juli 2011

onsdag

Av Lotta - 6 juli 2011 22:15

 LEDIG .....nice tänkte först att åka till skogen på morgonen för de var molnigt o svalt...och lägga lite spår men Sussa ville följa med så jag väntar till kvällen..

Gick en långpromenad istället,skönt att kunna gå med lilleman också nu.Sedan var det att sätta igång med städningen av undervåningen,var välbehövligt usch så det hade grott igen...men men har man hund så får man ta det.Ut med mattor och damma o torka golv sen var det fint och luktade så gott.Framåt em kom solen fram och det vart riktigt varmt igen,lata mig på em laddade inför kvällen.Sussa o jag sågs vid Bråttom har ett fint ställe där...Sussa gick spåret till Zeb,la dosor med en 5-7 m emellan bara för att få honom mer koncentrerad i själva spårkärnan.Enzo la jag ett spår på 75m och grisöra på slutet så den hunden spårar,så koncentrerad nosen i backen hela tiden,och inget aprus där inte utan lugnt o fint,bra då får inte matte ont i händerna heller.Hjälpte sussa m ruta till king,för att träna spårupptag kul att få lära sig nya grejor.Zeb var bra laddad när jag tog ut honom från bilen,men lydig och det är bra,kontakt körde ja just för koncentrationen.På med sele o lina och tillåtelse att gå på spåret,och jag kan vart lite chockad för nosen i backen inget flackande,tappa lite innan han hitta första dosan,sen var det inget problem med resten utav spåret,spårningen han gjorde idag är nog det bästa han gjort,och man ska lita på hunden har jag lärt mig ytterligare en gång,och JULAFTON när bollen hittades på slutet.En mycket lyckad spårträning och trevligt sällskap...med lugna o fina hundar som var koncentrerade att få jobba sånt gillar jag.Enzo är en cool kille att ha med så här,vi hade vallat en ruta för uppletande åt King,då tar jag ut E och det är inget slit o släp i kopplet utan söker kontakt med matte och det är hon som betyder mest   .....Mycket  trötta o nöjda kom vi hem efter ngra timmar i skogen..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards