Alla inlägg under december 2009

Av Lotta - 10 december 2009 16:50

har jag hunnit med idag,vart väckt utav telefon,jobbet men sa nej för jag skulle ju fota tuttarna idag hm inte så speciellt bekvämt och en helt okänd person som tog mina bröst usch de tyckte jag inte om..jaja nu får vi hoppas på de bästa .

Hundatna hade bara varit ute på kissvända innan,så dem var med i bilen för en promenad i Löfstad,minidummisarna var med såååå bra att ha i fickan...Tack Thina för dem.Och idag skötte dem sig exemplariskt även Zebban även om han var taggad så skötte han sig bra,Dem fick springa utav sig lite energi först sen kopplade jag dem,så dem fick gå kopplade in i skogen gick en bit,sen band jag upp dem,la ut 3 dummisar Jessie skulle få börja tänkte jag,drack lite kaffe o åt muffins inköpt på macken smakade bra.Jessie var på G stort G kan jag tala om kan inte tro att hon blir 12 när man ser henne jobba,idag flög hon fram bland grebar o träd och hittade alla 3 och hon kommer direkt till mig med dem,,,,ska de ta 8-10 år innnan jag får <zeb sån också tro ,nej vars hon har varit duktig på det här många år,fast ett tag var hon mer att stå o äta gräs när hon hade hittade saken???Borstade av henne också fäller som en gnu,,,nu undrar ni säkert hur en sådan fäller ja inte vet jag........Zebban har suttit,stått under tiden vi körde nu inte speciellt stressad tycker jag och tyst också...Hade min plan med honom,la ut 3 till honom också,lite längre ifrån där vi var,för han kommer sämre om Jessie är i närheten,undrar varför egentligen för hon har aldrig tagit ngt från honom!!!!Började med koncentrationsövningar mycket sådana,sen fotpostioner/gående lite lågt men han var hos mig hela tiden och tittade på mig.Inte en tendens till att knalla,gick fram mot dummisarna vände om och gick en bit vände upp dit igen satte honom,nu röck det lite i honom men han var kvar,visade med handen satt kvar till jag sa sök.Och faktiskt kom han mot mig och lämnade av,lite tugg på dem här små,(men det får bli en annan träning ) och han skötte sig alldeles utmärkt kom in med alla 3 bra,viftande svans också,jättenöjd med båda hundarna så skönt att åka hem o pyssla lite innan Pmöte på jobbet.Lite har jag allt hunnit och analyserat dagens träning...Undrar om koncövn och att jag var lugn hela tiden kände mig inte alls stressad gjorde att det funkade så bra,,,jaja ska göra om detta så får vi ngt att grunna på....Imorgon ska vi till Ingela på drop inträning ska bli kul att ses igen,och få lite hjälp med dem nya momenterna,hur jag lär in ink med stå och sen den lilla kluriga rutan...blir säkert blogg om det också..Nu droppade mannen in ska ta en fika med honom innan han sticker på träning och jag kilar ut med doggarna..Ha de gott alla...

Av Lotta - 9 december 2009 15:47

vaknade trött hm kan vara vinet från gårkvällen...men trevligt hade vi och jättegod mat...

Under frukosten så pratade vi om vad vi skulle göra idag,Åsa hade hört talas om Harrods matavdelning skulle vara ngt luxölös och att dem även hade en valpavdelning,så vi tog tunnelbanan dit,gud va hungrig man vart o gå på denna matavd och mycket mindre med folk idag,dem hade tamefasiken allt och fina charker med massa gott...Jodå vi hitte även valpavdelningen 4 st små engelska bulldogs förstås vad annars kan inte varit mycket äldre än 6-8veckor gamla o dem såg faktiskt ut att må bra lekte och hade sig i detta rum med stor glasvägg,man fick inte ta ngra kort där inne,fanns även siameskattungar och kaninungar...ja vet inte om ja tycket om det men gulliga va dem,sen ska vi ju inte prata om allt annat till hundar...dubbelsängar med spets,maskeradkläder,morgonrockar,elviskläder ja allat och jag hitta ett litet fint halsband i läder som de stod ngt på som jag inte kommer ihåg vad??? men kostade runt 1000-lappen.Inget för en annan alltså.Ja kul var det väl att sett allt detta,gick en sväng runt i kring sen tog vi tåget tibax till hotellområdet,satte oss på en pub och tjattrade och åt tidig middag för sen var det dags att åka till tåget(vanligt) som skulle ta oss ut till flyget,jag var precis slut efter detta så jag slog ihop som ett korthus på tåget var ganska skönt resan gick fort iallafall.Allt gick smidigt att checka in och passkontroller...Steafn handlade lite sen var det dags att gå till gaten,men flyget var försenat 45min usch inte roligt när man känner att JAG vill hem nu..Iallafall så kom vi iväg vid 8-tiden och landade hemma i Kimsta vid ca 23.30 -tiden,och vilken välkomstkommite vi fick Cecilia kom ut på gatan och kramade oss,Oskar höll Zeb för han var precis tokig inne när han hörde oss...Väl inne och kommer upp på övervåningen så hade dem gjort en stor skyltmed Välkommen hem på och varsina räkmackor smakade jättegott,de e ju kul närman e efterlängtad,var första gången dem var ensammma hemma så länge bara varit ngn natt förut nu 3,men dem hade fixat det bra,lite tjafs systrar emellan annars hade det varit bra.Nu e man hemma igen och jag uppskattar verkligen resan och skulle inte vilja ha den ogjord,MEN BORTA BRA MEN HEMMA BÄST så känns det alltid och tur e väl det  

Av Lotta - 6 december 2009 23:00

vaknade redan vid 7,upp o käk frulle sen slapp på rummet en stund,sen bar det iväg igen....idag skulle vi vara lite kulturella tänkte vi och gav oss iväg för att titta på Big Ben och Tower Bridge,vi kom bara till Tower Bridge för det var så kallt blåste och regna,vi åkte till Carnaby Street istället en lite härlig gata ganska lugn med mycket roliga affärer också,sen hitta vi en jättemysig pub som vi satte på,,Åsa o jag satte oss ien chesterfieldsoffa som man sjönk ner skönt i och i den vart vi kvar ett par timmar så himla skönt att bara sitta o prata o titta på folk,Ja Åsa o jag hann springa över till en affär som vi sett medans grabbarna satt kvar och tog ytterligare en öl....

Åkte "hem" till hotellet igen och bytte om ikväll skulle vi äta lite godare mat,satt en stund i baren på hotellet sen åkte vi igen,hittade en restaurang som hette "Angus Bar" oh vilken god mat pepparstek och ett glas rött sen gick vi o strosa lite runt i kring....Hemma vid 12-tiden.Slockna som en gris,tror de var vinet.....       

Av Lotta - 5 december 2009 23:00

Vaknade tidigt,käkade frukost och vaR det bara att ge sig ut i myllret igen...

Nu tog vi tunnelbanan till Oxfors street igen,Grabbarna skulle på fotboll i dag och den var en bit utanför London så vi skulle bara slappa med dem en stund,hittade en mysig pub som vi satte oss i,tog en öl där sen gav Åsa o jag och av på egen hand,först hela gatan oxford kan tala om skulle ta flera dagar att gå igenom varje affär,Primemark hade vi blivit tipsade om att det var billigt så där gick vi in visst var det billigt och jag hittade ngra skaer till tjejerna för under halva priset här hemma i sverige.Sen skulle vi ta oss till Harrods just bara för att åka o kolla det är ju känt för sin storhet och lyx o flärd.Hoppade på en buss dubbeldäckare,och vi fann det till slut inga svårigheter där inte,alltså vilket varuhus en våning för var sak nästan parfym,mat,kläder,porslin,jag tror att det var 6 el 7 våningar,vad jag köpte jo ett par bläckpennor för 70 kr som det stod Harrods på hmm,det är nog dem dyraste bläckpennorna jag köpt,men jag fick ju en fin påse också....Åkte sen hem tilll hotellet för att möte upp våra darlingar vi kom ungfär samtidigt...dem hade haft det bra men tyckt att stämmningen på publiken var lite hotfull,man får ju inte visa vilket lag man håller på om man inte sitter där hejarklacken är,och det var visst ngn som gjort det iallafall,man han vart bortforslad utav vakterna ganska fort.E de fotboll det.....

PÅ kvällen åkte vi till Chinatown för att äta chinamat,låg nog 100 chinaresturangenr på samma gata och ändå fick vi stå o vänta på bord!!!!!!

Maten var god ja inte riktigt lika god som hemma:),men de e ju bara jag som tyckte men jag e ju lite kräsen när det gäller mat:).Efter det gick vi på smågator och stora gator och titta på all julpynt som var jättefint i mörkret.        

Av Lotta - 4 december 2009 22:45

         Resan började med att vi vart upp hämtade vid 7 -tiden på fredagsmorgonen,framme på Skavsta vid 8-tiden.Checka in väskorna,sen gick vi till baren jag var tvungen att ha ngt starkt att lugna mina nerver med,fick gå på planet i tid....sen börjar den  värsta ångesten att komma när vi väl sitter på plats i planet och rullar ut från gaten,tårarna bara kommer ut av sig självt går inte att stoppa dem,mina tankar är hela tiden hemma hos mina flickor och lilla mamsen och hundarna usch vad obehagligt det är när man hör motorerna bara rusar värst är innan man känner att man lyfter.Väl uppe i luften och flygvärdinnorna börjar o plocka då kkan jag koppla av någorlunda iallafall.Resan gick bra gick fort 2 timmar,,,och Stefan var ju med mig hela tiden han håller sig lugn och försöker att stötta mig.Vi var väl på hotellet vid 2-tiden tror jag de va,resan från flyget med buss tog nästan 2 timmar den också.

Vi installera oss på rummen,ett hyfsat hotell,inget värsting men rent och snyggt det tycker jag e huvudsaken.slappade på rummen en stund sen ut i kommersen,tog tunnelbanan till Oxford Street o vilket myller GUd va folk på ett o samma ställe och julpyntat överallt svårt att beskriva hur stort allt e man måste egentligen uppleva detta själv för att förstå.Vi skulle åka o hämta ut stefan o stefans fotbollsbiljetter till lördagen så det var klart,jag tänkte först hur ska detta gå men faktiskt inte alls så svårt,Men kan tala om att min stefan har inget lokalsinne har jag fått ytterligare bevis för den helgen tur att inte han har hållt i kartan.sen ngt senare så åkte vill en julmarknad som låg vid Hyde park,först tyckte man jaha de här var väl inte så stort men alltså de var stånd i massor karuseller,små pubar matställen och LAMPOR både blinkade och inte...Hem o sov vid 22.30 lite lagom möra efter dagens bravader..  

Av Lotta - 1 december 2009 15:40

               OBS:BILDERNA TAGNA MED MOBILEN DÄRFÖR LITE DÅLIG KVALITE.......:)

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards