Alla inlägg under januari 2009

Av Lotta - 6 januari 2009 10:41

Ledig idag igen skönt börjar komma igen nu..Bra att jag har den här veckan att komma igen på hoppas inte att den försvinner på nya schemat.Idag var det bara -6 när vi gick ut med hundarna skönt så dem fick springa av sig lite.Har hört el läst någonstans att man ska vara försiktig med att låta hundarna springa som tokar när det är så kallt som det har varit nu egentligen är det väl Zeb som skulle kunna få ett riktigt ryck,Jessie hon går mest omkring,hör bara Zebban rulla sig i snön flera GGR tom i 20 graders kyla brrr säger jag bara.Ska bli kul att komma igång igen med träning ordentligt menar jag har väl tränat lite till o från men inte så allvarligt.Körde lite ligg på Zeb när vi var ute och han lägger sig snabbt och rakt.Nu ska vi åka och tvätta bilen behövs kan jag tala om,Zebban ska få följa med åka bil ä inget han ä överförtjust i men det blir bättre iallafall.Kramizzzzzzzzzzzzzar

Av Lotta - 5 januari 2009 10:33

Skulle ju lägga in lite kort hade jag tänkt nu har jag gjort det,en del e tagna när Sussa o jag var i skogen för några dagar sen vi skulle bara gå en skön prom,men det vart lite aktiviteter också hon hade hela ryggsäcken med sig så vi gjorde ett sök på 6 olika leksaker inga dummisar alltså,vad jag hade för mig så hade Zeb aldrig gjort ett sök med leksaker hur knäppt som helst men men.King o Zeb skulle få ta varannan och det skötte dem galant inga knallningar utan satt bara lugnt och väntade på sin tur,Zeb han vart jätteförtjust i repen hämtade in dem 2 som fanns sen en skinnhandske men den var han inte så förtjust han kom med den men sen var det inget mer.Kram alla nu hinner jag inte mer idag...........

Av Lotta - 5 januari 2009 08:37

sitter o tycker synd om mig själv börjar bli sjuk och svinkallt är det ute -21 nu på morgonen,ska jobba ikväll också usch ja.Måste gå ut med doggsen snart men dem verkar inte så pigga på det dem heller.Igår så tränade Zeb o jag inne på lite stå o fotposition,även apporten körde vi med kom på att jag inte gjort det på ett tag men det sitter jättebra,träna mer på att hålla kvar vad som än händer runt omkring.Gjorde även några läggande vid sidan klarade 3 av 3 och dem var snabba också allt går mycket lättare med klickern även om man måste ha tålamod.Kan tala om att Jessie har löpt 1vecka nu och det går jättebra han vill mest gå o sniffa om hon reser på sig just när hon har legat,men nu måste vi vara väldigt uppmärksamma att inte lämna dem själva hm här ska inte bli några puppisar.nej ni gott folk nu ska jag klä på mig munderingen och gå ut med mina darlingar brrr.

Av Lotta - 2 januari 2009 12:32

Ja ha nu e då nytt år,nyårsafton flöt på bra i vänners närhet god mat och ett par glas vin.Therese var i åby med Oskar på nån fest skönt att hon har honom känner mig lite lugnare när dem är ute då.Cecilia var blacka med sina tjejkompisar innan käka dem här och hon skötte sig också mamsens lilla tjej ska också börja gå på fester nu usch va stora dem har blivit.Hundarna var i stort sett oberörda utav alla raketer låg och käka på märgben smaskens men på nyårsdagen var det fart på magen.Ja jag har ju hunnit med att jobba också varit ledig 1 dag utav 8,men nu e ja ledig i 3 skönt.Har städat av lite behövdes dammråttorna jagade mig till slut......Ska gå en långpromenad nu med dogsen och sen bara slappa resten av dagen.............Ha de gott lägger in lite bilder från när Sussa o jag var i skogen i tisdags men det får bli lite senare sitter vid Cecilias laptop o skriver och har inte en aning om hur man gör på den här.............
















Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards