Direktlänk till inlägg 13 januari 2009

tävlingsplanering

Av Lotta - 13 januari 2009 10:39

Satt igår kväll och planerade in lite tävlingar,f-n att man jobbar som man gör inte många som jag var ledig på de e ju ett tag kvar men det får lösa sig.Har planerat in i närområdena finspång linköping norrköping o söderköping någon var visst i valdemarsvik också.Imorse när vi var ute så körde vi igenom hela lkl 1 utan apporten då o ja tyckte nog att det gick bra lite finputsning på position och sen kommenderingar ska köra mycket med nu.Skulle egentligen varit på bruksa med Sussa men jag var tvungen att hämta hem Jessie så jag hann inte det,just nu har jag en flämtande och pipande hund brevid mig.Sussa är en god vän hon sa kom hit med Jessie så kan hon vara här resten av veckan så har det värsta gått över jag säger bara det hon är guld värd och har alltid varit det oc kommer alltid att vara det för mig hon är min storasyster som jag inte har på riktigt.Hon hjälper mig med hundarna när det inte funkar med vissa saker och säger åt mig att nu LOTTA måste du skärpa till dig skönt att ha en vän som man kan säga allt till o gråta med o skratta med o va arg på och ösa ur sig all annan ilska man har ibland,och det som är skönt att veta är hon känner likadant även om hon blir sur ibland och tycker att jag är lat men det måste man väl få va ibland.En annan sak som hände imorse som aldrig har hänt förut inte vad jag kan komma ihåg iallafall,Zebban stack till en annan hund som kom på vägen men Matte som vi mötte gjorde sig stor o vifta med armarna och sa åt honom att försvinna då vände han och kom tibax oh sånt gillar jag inte att dem drar så där bara hoppas det var en engångföretelse,hjälpte inte att jag vissla el ngt,hoppas o tror att det beror på löptikar för han e lite strirrig även fasst inte Jessie varit hemma på några dagar,hörde att det är fler som löper i området.Lutar faktiskt åt kastrering nu,ringde vetten imorse och kolla av lite med priser o så,2800kr kosta det tyckte inte att det var så farligt ändå hade nog räknat med 4000,inte så att jag tyckte att det var billigt,får spara lite extra den här månaden så kör vi nästa månad tror jag.Det vart ett långt inlägg men nu måste jag göra mig snyggare än va jag vanligtvis är hahaha ska till tandis om ett par timmar...Var rädda om varanndra/Lotta



 
 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

13 januari 2009 17:59

Ja, jobbigt om de springer fram till andra hundar så där. Skönt att det gick bra. Det är inte lätt att vara grabb när tjejerna luktar så gott.Jag vet!!!

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
lotta

lotta

13 januari 2009 20:12

japp. håller med.inte kul när de springer fram till en annan hund...sist juni gjorde det blev hon ju illa biten..hoppas att hon inte gör om det misstaget!jag tror också det skulle vara skönt att kastrera..om man känner att man kan offra utställning o avel. Min mamma har kastrerat sin hanhund eftersom hon även har 2 tikar..och hon säger att det är det bästa hon har gjort..!hoppas det gick bra hos tandis;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Thina o  hundar

Thina o hundar

13 januari 2009 21:11

Saknade dej idag. Nu är jag på G så nu blir det träning minst två gånger i veckan. Kul att du börjat kolla på tävlingar. Nu kan du peta i de små detaljerna. Ha en underbar vecka. KRAM

http://goldenmudi.info.se

 
lotta

lotta

14 januari 2009 16:55

ja fy sjutton för att gå till tandläkaren..man drar sig in i det längsta 500 spänn bara att komma innanför dörrn ju:( FY.
NÄÄ, det där med pengar e ett evigt dilemma. hade jag väldigt gott om dem skulle jag vilja kastrera juni. Hon löper ju var 5e mån..o vi ska inte ha bebisar med henne. san det där med livmoderscanser o så när hon blir äldre..Men det kostar ju???....ja, mycket iallafall;)
Vi får se..men antagligen blir det inte ..om hon inte får problem eller så mad något så att det går på försäkringen.
Ha det så bra:D

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

15 januari 2009 14:03

En kastrering kommer göra honom gott, då slipper han ha beskymer om löpande tikar

ha det bra kramar Linda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards