Alla inlägg den 2 mars 2008

Av Lotta - 2 mars 2008 21:47

Dagen började som vanligt,Zeb väckte mig vid 7 tiden,kissnödig och hungrig så vi gick upp försökte att få honom att lägga sig igen men det gick bara några min så var vid ansiktet och pussa Matte med " kom nu hungrigblicken",så det var bar att pallra sig upp jag tog en kopp kaffe innan vi gick ut på vår morronpromis ett måste annars så vaknar jag inte.Vi gjorde ett litet sök och det ganska bra.Jag märkte att han var lite lös i magen när han bajjade första ggn på morron men det var bara en gg.

Sen gick vi hem efter en timme ca och då var han jättetrött och la sig o sov direkt.Efter en stund skulle Jessie få mat och då låg han fortfarnde kvar och sov annars brukar det vara en väckarklocka,ja gick ner och titta för det konstigt men han titta  upp på mig ungefär som vanligt.På eftermiddagsrundan bajja han bara en gg också och det var lite löst,tyckte att han var lite hängig men jag tänkte att han är väl trött efter omställning att komma hem igen osv.På kvällen var vi på kalas iallfall och det var hos min moster och det är nog det ända stället jag inte kan ta mwed honom till,så dem fick vara hemma,vi bestämde oss för att ta bilen visste ju om att vi skulle få vin.Vi var borta knappt 3 tim och när vi kommer hem så var det ner bajjat ordentligt kan jag tala om Jessie hon visste inte vart hon skulle ta vägen,Zebban kom och hälsa som vanligt jätteglad,men jag tänkte att han får ingen mat ikväl utan det vart att koka ris.Men Zeb vart bara sämre och sämre tog febern på honom 39, 2,när Stefans bror kom då orka han knappt att lyfta huvudet,då ringde jag Strömsholm och fick prata med en tjej där som tyckte att jag skulle ringa jourhavande vetrinär och vilket jobb innan jag fick tag i en som var i tjänst,men till slut iallfall var det en som ringde upp mig och hon sa att det var bara att avvakta och se tll att han drack ordentligt och det gjorde han ju som tur var.Zeb o jag sov på madrass i källarn så vi hade nära att gå ut,en ganska jobbig natt med utspring varannan timme ungfär,det jag vart rädd för också det var det att han inte ville resa sig upp på bakdelen utan jag fick hjälpa honom,hade inte vetrinären ringt upp mig så hade jag satt mig i bilen och kört till Strömsholm,hon sa det att valpar kan reagera på lite konstiga sätt,men febern gick ner på natten och då kändejag mig lite lugnare,usch det är inte kul när hundarna blir dåliga och det är så typiskt att det blir en helg med förstås.Det jag tänkte på sen efteråt det var att det tog sån tid innan han vart dålig för han måste ha fått i sig ngt på fredagkvällen och det tog nästan ett helt dygn innan han vart sjuk konstigt

men nu är han pigg igen som  vanligt nu får han ris och kokt kycklingfile i några dagar så magen får lite lugn o ro.

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards