Direktlänk till inlägg 25 juni 2010

bitter som fn

Av Lotta - 25 juni 2010 14:16

börjar faktiskt att tappa lite lust till det här,nollar olika moment dem 3 sista tävlingar...hur fn ska man kunna tävla då,känns iallafall som om det var typ hoppet så är det ju bara att traggla vidare på ...nej då igår var det fjärren INTE sitta nehej du de fanns inte och då blir det ju noll förstås...sen förra tävlingen så har vi kört motivation på den för han strula ju på den då också satte sig inte på första men andra satte han sig och då vart åtminstone 5.Och det hade faktiskt räckt igår också om vi fått det...bittert är det.150 p och ett 2:apris 7:e plats utav 11 tror jag vi hamna på till slut.Kul för Nancy o Rakel som tog sitt andra 1:apris såg jättefint ut,Susanne från klubben såg också jättefint ut kom 2:A tror jag på 183 p.Ann o Nemo kom 2:a på 260,5p i LK 3 deras 2:a så himla kul för dem som dem har kämpat så mycket.Sarah med Jizza fick sitt 2:a 1:apris på 3 tävlingar så himla kul och vilka poäng fast en nolla i programmet var väl i stort sett bara 10:or och ngn 9:a stooort grattis till dem.Och givetvis en kämpapåKRAM till oss andra som det inte räckte ända fram för idag.......

 Här kommer våra betyg o kommentarer.

PL 10 p var väldigt intresserad åt publik hållet men låg kvar

FF 7,5p sitter ej (vid 1:a halt) bra pos,ngt sen i helt om.

Läggande 10 p bra

INK m st 6 p sent ställande dk,(han sakta bara av på farten därför dk)

APP 5p slarvigt upptag,tvekan,tempoväxling(usch hör blir jag så sur på honom ska ta Lornas o Saras tips till nästa kurs)för vår egen apport är det ingen tvekan på)

RUT 10 p bra

HOPP 8,5 p tvekan dk( rycker i honom vid första kommando sen gör han det bra.. nära nära hindret men inget i slag)

FJÄRR 0p dk utför ej moment( försöker lattja upp honom lite här innan men va hjälpte det börjar med när jag vänder om mot honom ligger han o glor på TL som står bakom honom,sneglar på mig  sa sitt 3 ggr tror jag ,glor på TL igen och vid nästa säger jag Zeb sitt  nej då inte ens ett ryck i honom fanns det.)

HELHET 8,5p pigg o glad ..slarvar ngt ja de behöver ingen tala om för mig nej förlåt att jag e sååå himla sur men vet inte vad jag ska göra åt detta,för jag vet att han kan gjorde fjärr både innan OCH efter bara upp och ner en g,och han gör det bra då...Nej nu måste jag tänka posivitet men känns skönt ibland att få skriva av sig...och jag kan tycka att jag kan få va sur i ngra dagar .....men samtidigt e ju ganska glad för våra 10:or och det är en sådan på RUUUTAN,tänkte först rikta in honom mot den men att se hans min när vi ställer upp framför den och man bara ser hur den sjunker in i huvet på honom e så härligt och att han tvärnitar och vänder om och står som en vallande BC det är en så härlig syn...kan ja lova när man har en FLATTE,,,,haha ja fick ett leende på läpparna under tiden jag skrev detta....Nu ska jag vila ögonen i ngra minuter innan jobbet väntar...Ha nu en riktigt trevlig o glad midsommar kraaaaaaaaam och TACK alla som stöttar mig,framförallt mina KURSKAMRATER, SUSSA, INGELA och ALLA andra som orkar höra på mitt tjat/gnat om hundar och åter hundar att man e nervös och det här det kommer inte att gå idag bla bla och undrar vad de blir idag osv osv ,hade jag inte er så hade  jag nog inte varit där jag är idag SÅÅÅ himla mycket tack för det....

 

 

 

 
 
Ingela

Ingela

25 juni 2010 18:04

Haha Du får vara lite sur ett par dagar, men låt det inte ta över!!
Jag tycker ni gör ett jättefint program. Han skötte sig bra och ni blir bara säkrare och säkrare!
Det kommer att lossna. Men så där är det med nya klasser, helt plötligt kan de inte vissa saker! Men det sätter sig med rutinen.
Du har kommit längre än vad många gjort! Var stolt över det ni presterar och var glad över din fna hund som kan så mycket mer än vad han visar i bland. Och du, en tia på rutan!!!
Kramar

http://www.ostanvinden.sse

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards