Direktlänk till inlägg 11 december 2009

Ingela dag

Av Lotta - 11 december 2009 22:00

japp tidig morgon blev det idag...för att hinna rasta båsa hundarna innan jag skulle iväg...egentligen skulle jag velat ta med Jessie också men i och med att hon inte fixar andra tikar så fick hon stanna hemma,vi skulle ha sällskap i bilen,sen tycker jag inte att hon ska ligga i bilen o bli kall heller för det blir ju oftast ngra timmar.Hon har det ändå ganska bra hemma gick sen en ganska bra vända med dem ikväll....Zeb e så bra hemma sköter sig utmärkt i skogen så bra lydnad så jag rådnar nästan han lyssnar sååå bra...tänk om Jessie hade haft lika bra lydnad...ujuj då kunde hon kommit längre i livet...menm men jag e så nöjd med henne för att vara min första hund sååå:)Idag då jag hade tänkt mig nya moment och det gick vi på Zebban var på G inte konstigt...sussa visa mig stannande under inkallning,vilket gick jättebra stannar vid sidan,och när jag gör delmoment hit o stanna ja stannandet e e n sak för sig att se hans min den e betalbar....:)men han stannar på wtt steg....mm gubben min.Hopp körde vi också kruxigt att få honom att hoppa men till slut gör han ddet och boll som belöning då e han taggad som få iallafall.Kör detta moment flera ggr och till slut hoppar han mer än gärna...rutan då har ju prövat flera olika belöningar o inlärningar,men inte fasstnat för ngn,Ingela visa mig en idag att skicka honom på rutan och när han e  rätt i rutan så belöning med boll från mig gick faktiskt bra from 2ggn första knalla han på....och som vanligt så e de matte som e för sen...Fick även pröva på 3;ans vittring första inlärning med att leta en pinne i högt gräs Ingela tyckte att det gick bra fast en annan skulle ju gärna morrat el ngt för att han inte kom direkt till mig med pinnen,,,,,,jaj ja vi har tid att träna detta och det ska vi göra :)Vid ett-tiden åkte vi hemåt lagom trötta o hungriga (vet att ni inte e ett dugg förvånade).......åt allafal tomtegröt o en skinkmacka och en varm glögg för jag frös som en ja vet inte vad var kall överalllt,sen la jag mig under filten och sjönk in i en skön sömn i en halvtimma,,,,när jag vakna så frös som jag som aldrig förr var bara att ställa sig i en varm dusch såååå skööönt så.Tog en skön skogspromend efter det så dem vart ordentligt rastade med...Nu e de laddning inför Idolfinal och jag hoppas att Erik vinner...NU släcker vi för i8dag tack för en underbar dag med kurs och nya människor och jag förstår att jag är få förunnat att kunna ha de så bra...Natti nattiiii

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Skapa flashcards